Hírek
2014. Szeptember 12. 05:00, péntek |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Visszatér az infláció
Augusztusban a fogyasztói árak átlagosan 0,2 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban azt követően, hogy júliusban - három hónapon át tartó csökkenést követően - 0,1 százalékos emelkedésbe fordult a fogyasztói árindex.
Augusztusban folytatódott a fogyasztói árak emelkedése, méghozzá a vártnak megfelelő ütemben. Az előző hónaphoz, júliushoz mérten 0,2 százalékkal csökkentek az árak.
A Portfolio.hu által megkérdezett elemzők 0,2-0,3 százalékos éves szintű inflációt vártak augusztusra.
A háztartási energia, a ruházkodási cikkek, a tartós fogyasztási cikkek, üzemanyagok, valamint az élelmiszerek ára csökkent, míg a szeszes italok, dohányáruk és a szolgáltatások drágultak.
Az adatokat ismertetve Mináry Borbála, a KSH osztályvezetője kiemelte: a szolgáltatás főcsoport áremelkedése és az élelmiszerárak a tavalyinál kisebb mértékű árcsökkenése határozta meg az augusztusi inflációs adatot.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 09. 13:28, csütörtök | Belföld
Gulyás Gergely: Magyarország érdeke, hogy minél több kínai beruházás érkezzen
Magyarország érdeke, hogy minél több kínai beruházás érkezzen az országba - jelentette ki a Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki Kormányinfón, Budapesten.
2024. Május 09. 09:39, csütörtök | Belföld
Orbán Viktor fogadta az állami látogatásra Magyarországra érkező kínai államfőt
Orbán Viktor miniszterelnök és felesége, Lévai Anikó szerda este a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren fogadta Hszi Csin-pinget, a Kínai Népköztársaság elnökét és házastársát
2024. Május 08. 15:10, szerda | Belföld
Szijjártó Péter: a Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának
A Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának a következő évek globális fejlesztési stratégiájában - írta a külgazdasági és külügyminiszter szerdán a Facebook-oldalán.
2024. Május 08. 10:19, szerda | Belföld
Szijjártó Péter: egyre több magyar vállalat lép be a kínai piacra
Egyre több magyar vállalat lép be a kínai piacra, egyre több magyar vállalat kereskedik kínai partnerekkel, nő a turisztikai forgalom és egyre több hallgatót fogadnak kölcsönösen egyetemeink