Városlista
2024. április 29, hétfő - Péter

Hírek

2014. Január 13. 20:10, hétfő | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Milliós bírság jöhet az 5 percen túli hívástartásért

Milliós bírság jöhet az 5 percen túli hívástartásért

Hétfőtől akár több millióra is bírságolhatják azokat a szolgáltatókat, akik öt percen túl várakoztatják a betelefonáló ügyfeleket. Több százezer állampolgár idegrendszerét kíméljük meg ezzel a szigorítással - vélekedett hétfői, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján Szatmáry Kristóf, a nemzetgazdasági tárca államtitkára.

Szatmáry elmondta: a fogyasztóvédelemről szóló törvény jelentős módosítását tavaly ősszel fogadta el az Országgyűlés, ennek a rendelkezései januártól, illetve részben hétfőtől hatályosak. A módosítás hangsúlyos eleme a kiszolgáltatott fogyasztói rétegek helyzetének javítása - mutatott rá. Emlékeztetett arra is: január 13-tól a közszolgáltatók telefonos ügyfélszolgálatán öt percen belül jelentkeznie kell az ügyintézőnek. Több milliós bírságra számíthatnak azok a szolgáltatók, akik ezt a rendelkezést nem tartják be. 'Több tízezer vagy százezer magyar állampolgár idegrendszerét tudjuk ezzel kímélni' - fogalmazott az államtitkár. Kiemelte, hogy a módosítás legjelentősebb része az állami fogyasztóvédelmi intézményrendszer megteremtését szolgálta.

Január 13-tól a fogyasztóvédelmi hatóságon belül rezsipontokat állított fel megyei szinten, a számlákról a lakosság így több információhoz juthat. Az új szabályozás szerint a fogyasztóvédelmi hatóság már az első esetben bírságot szab ki, ha például idősekkel vagy fogyatékossággal élőkkel szemben jogsértést tapasztal - mutatott rá Szatmáry.

Közlése szerint a törvénymódosításnak az a része, amely február elsejétől fogyasztóvédelmi referens alkalmazását írja elő, a legnagyobb kereskedelmi egységeket, a tárca számításai szerint 100-nál kevesebb céget érint, akik nem a kkv-törvény hatálya alá tartoznak. Az ilyen cégeknél keletkezik a legtöbb fogyasztóvédelmi probléma, így fontos a hatóságokkal egy közvetlen kapcsolattartó megléte - jegyezte meg.

A kormány a véghezvitt intézkedésekkel a magyar állampolgárok fogyasztói tudatosságát próbálta erősíteni, hogy ne legyenek kiszolgáltatott helyzetben a nagy szolgáltatókkal szemben. A fogyasztóvédelmi politika eredményességének és a fogyasztói tudatosság fejlődésének legfőbb bizonyítéka, hogy Magyarországon egyre többen fordulnak a békéltető testületekhez - jelentette ki Szatmáry Kristóf.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 29. 17:27, hétfő | Belföld

Állami látogatásra Magyarországra jön a kínai elnök

Sulyok Tamás köztársasági elnök és Orbán Viktor miniszterelnök meghívására állami látogatásra Magyarországra érkezik május 8-án Hszi Csin-ping kínai államfő

2024. Április 29. 15:00, hétfő | Belföld

EMBERTELEN PODCAST

AI-ok randiznak a Betone új podcastjában

2024. Április 29. 06:00, hétfő | Belföld

Napos, száraz idő várható a jövő első felében

Napos, száraz, meleg idő várható a hét első felében, május 1-jén a délutáni órákban 24 Celsius-fok körüli csúcshőmérsékletre van kilátás.

2024. Április 28. 09:04, vasárnap | Belföld

Az ötös lottó nyerőszámai

A televízióban közvetített számsorsoláson az alábbi nyerőszámokat húzták ki szombaton az ötös lottón: