Városlista
2024. május 4, szombat - Mónika

Hírek

2013. November 07. 05:00, csütörtök | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

A tévéműsorok több mint fele is reklámmal van tele

A tévéműsorok több mint fele is reklámmal van tele

A kereskedelmi tévékben a reklámokon kívül a műsorok több mint felében találkozhatunk kereskedelmi üzenettel – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2013 második negyedévét vizsgáló legújabb jelentéséből. Ezerhatszáz márkát népszerűsítettek termékmegjelenéssel a két piacvezető kereskedelmi televízió műsoraiban a reklámblokkokon kívül. Egy-egy márka átlagosan háromszor tűnt fel.

A TV2-n 2810, míg az RTL Klubon 2079 termékmegjelenítés volt látható, amely a két csatorna között 15 százalékos eltérést jelent. Mindkét kereskedelmi tévé műsorkínálatának több mint felében volt termékmegjelenítés: a TV2 műsorainak 69 százalékában, míg az RTL Klubon a programok 51 százalékában. Tehát a reklámblokkok mellett az adások többségében további olyan kereskedelmi üzenetekre is számíthat a néző, amelyek tévéműsorokban bukkannak fel.

A TV2-n negyedével többféle termék, azaz 724 különféle áru vagy szolgáltatás került a műsorokba, mint az RTL Klubon, ahol „mindössze” 575 fajta.

A leggyakrabban felbukkanó márka az Update volt, kereken száz esetben, valamennyi a TV2-n volt látható. Az RTL Klubon a szallas.hu márkája bizonyult a legaktívabbnak, amely hatvanszor jelent meg a műsorokban – ez az összesített listán csupán a negyedik helyre volt elég. A Telekom ugyanis 94, az Adidas 76 alkalommal volt jelen a csatornák műsoraiban.

Idén április és június között a tematizált, és a szolgáltató magazinműsorokban, valamint a reality-kben volt a legtöbb termékelhelyezés. A TV2-n az Mokka, az Aktív műsorok, valamint Nagy vagy! tévés verseny volt a legnépszerűbb, míg az RTL Klubon a Reflektor, a Fókusz és a Brandmánia magazinok.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 04. 06:00, szombat | Belföld

Szijjártó Péter szerint az elmúlt években a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg

Az elmúlt évek súlyos kihívásai során a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg, eközben Brüsszel kudarcot vallott a válságokra történő reagálás során

2024. Május 04. 06:00, szombat | Belföld

A Fidesz és a KDNP összes vezető politikusa az országot járja majd a következő hetekben

Megkezdjük a valaha volt legnagyobb, legerősebb európai parlamenti kampány második szakaszát, a Fidesz és a KDNP összes vezető politikusa az országot járja majd a következő hetekben

2024. Május 03. 13:47, péntek | Belföld

KSH: a benzin 3,2, a dízel 2,4 százalékkal drágább Magyarországon a régiós átlagnál

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 639, míg a régiós országokban 619 forint volt.

2024. Május 03. 13:42, péntek | Belföld

46 ezer fát ültettek el eddig az Országfásítási programban

Meghaladja a 46 ezret az Országfásítás programban az elmúlt négy évben elültetett fák száma