2020. szeptember 28, hétfő - Vencel

2020. Szeptember 16. 05:00, szerda | Külföld
Forrás: mti - illusztráció: mti

A SARS-COV-2 vírus ellen hatékony, parányi antitestkomponenst találtak amerikai kutatók

A Pittsburgh-i Egyetem orvostudományi karának kutatói elkülönítették a legkisebb biológiai molekulát, amely teljesen semlegesíti a Covid-19 betegséget okozó új koronavírust.

Ezt az antitestkomponenst, amelynek mérete egytizede egy teljes méretű antitestnek, felhasználták az Ab8 nevű gyógyszer létrehozásához, amely beválhat a SARS-COV-2 fertőzés okozta betegség kezelésében, illetve annak megelőzésében - olvasható az egyetem közleményében.

A Cell című tudományos folyóiratban közzétett tanulmányukban a kutatók közölték, hogy az Ab8 nagyon hatékonynak bizonyult a SARS-COV-2 fertőzés megelőzésében és kezelésében egerek és hörcsögök esetében.

Apró mérete nemcsak növeli a képességét arra, hogy szétterjedjen a szövetekben, jobban semlegesítve a vírust, de lehetővé teszi azt is, hogy a szert alternatív módon - például inhalálással - juttassák a szervezetbe.

A kutatók kiemelték, hogy mivel nem kötődik emberi sejtekhez, ez azt jelentheti, hogy nem lehetnek negatív mellékhatásai embereknél.

Az új gyógyszer hatékonyságát az Észak-Karolinai Egyetem, a Texasi Egyete, és a Brit Columbiai Egyetem kutatói értékelték.

Az Ab8 nemcsak a Covid-19-betegség gyógyításában játszhat szerepet, de felhasználható arra, hogy az emberektől távol tartsák az új koronavírus-fertőzést" - közölte John Mellors, a Pittsburgh-i Egyetem kutatója, a tanulmány társszerzője.

A nagyobb méretű antitestek hatékonynak bizonyultak más fertőző betegségek ellen és jól tolerálták a betegek, ami remény ad arra, hogy a szer hatékony lesz a Covid-19-betegség kezelésében és azok megvédésben, akik nem fertőződtek meg és nem alakult ki náluk immunitás - tette hozzá.

2020. Szeptember 28. 18:14, hétfő | Külföld

Bevezetik a minimálbért Genfben, a világon a legmagasabbat

Bevezetik a minimálbért Genfben és rögtön a világon a legmagasabbat: a Genf várost magába ölelő azonos nevű kanton lakosai a vasárnap tartott népszavazáson jóváhagyták,

2020. Szeptember 28. 16:11, hétfő | Külföld

A bajor miniszterelnök 2035-től leállítaná a hagyományos meghajtású autók forgalomba helyezését

Az amerikai Kalifornia állam példáját követve 2035-től le kell állítani a hagyományos meghajtású autók forgalomba helyezését az európai autóipar egyik központja, a németországi Bajorország tartomány kormányfője szerint.

2020. Szeptember 28. 15:10, hétfő | Külföld

Nem jönne jól a megállapodás nélküli kilépés az Egyesült Királyságnak

Gálik Zoltán, a Corvinus Egyetem docense szerint nem jönne jól az Egyesült Királyságnak, ha nem sikerülne megállapodást kötnie az Európai Unióval, mert akkor sokk érné a gazdaságot.

2020. Szeptember 28. 13:08, hétfő | Külföld

NATO-főtitkár: fel kell venni a harcot a klímaváltozás ellen

Az Észak-Atlanti Szerződés Szervezetének (NATO) is harcolnia kell az éghajlatváltozás ellen, mert a folyamat veszélyesebbé teszi a világot - hangsúlyozta a szervezet főtitkára egy vasárnap megjelent írásában.