Városlista
2024. május 8, szerda - Mihály

Hírek

2013. Január 22. 14:02, kedd | Helyi
Forrás: hvg

Továbbra is a 4-es az elsőszámú halálút

Továbbra is a 4-es az elsőszámú halálút

Továbbra is a 4-es számú főúton a legveszélyesebb autózni Magyarországon.

Továbbra is a 4-es számú főúton a legveszélyesebb autózni Magyarországon, itt történik a legtöbb halálos kimenetelű közlekedési baleset - írja a hvg.hu.

Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) adatai alapján tavaly tovább javult a közlekedésbiztonság, a testület Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője, Óberling József ezredes ezt többek között azzal magyarázta a hvg.hu-nak, hogy az emberek óvatosabban vezetnek, mióta az objektív felelősség bevezetése miatt jelentős bírságra számíthatnak, ha száguldozáson érik őket.

Az ORFK 2013-ban ezért a települési bűnözési térképekhez hasonlóan egy baleseti térképet is összeállított, hogy bemutassák: hol a legkockázatosabb autóba ülni, hogy „felhívják a közlekedők figyelmét azokra az útszakaszokra, kereszteződésekre, ahol a leggyakrabban fordulnak elő halálos balesetek”. A térkép és a rendőrségtől kapott adatok alapján a baleseti statisztikák évről évre javulnak, ám a kedvező folyamat ellenére évek óta ugyanazok az utak számítanak a legveszélyesebbnek.

Halálutak

A fővárostól a záhonyi határátkelőig vezető 4-es számú főút évek óta vezeti a legveszélyesebb utak listáját, 2010-ben is 22 ember halt meg itt. (Az utakra lebontott 2012-es adatok még nincsenek meg teljesen, csak a korábbi évre vonatkozóak.) 2009-ben a 4-es főúton 37 halálos kimenetelű baleset történt.2010-ben szintén az első helyen végzett a 4-es számú főút; akkor 17 baleset volt halálos kimenetelű.

Óberling József, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője a hvg.hu-nak elmondta, hogy nem számít meglepetésnek, hogy az egyszámjegyű főutakon történik a legtöbb baleset, hiszen ezek nagyon forgalmas tranzitutak, mind a személy-, mind a teherautók miatt. „A konfliktushelyzetekhez hozzájárul, hogy az úttest szélessége sebességtúllépésre ösztönzi a járművezetőket” – közölte az ezredes. A főosztályvezető úgy véli, a balesetveszély csökkenthető párhuzamos gyorsforgalmi utak megépítésével, mint történt az az 5-ös vagy a 7-es főutakon az autópályák révén.

A statisztikák a rendszerváltás óta folyamatosan javuló közlekedésbiztonsági helyzetet mutatnak.Évről évre kevesebben vesztik életüket az utakon, de még mindig nem vezetünk elég óvatosan és körültekintően.

„Szívesen mondanám, hogy a statisztika javulása annak köszönhető, hogy az emberek jobban vezetnek, de akkor nem mondanék igazat” – közölte a hvg.hu-val Óberling József. Szerinte a súlyos és halálos kimenetelű balesetek csökkenése azzal magyarázható, hogy az autósok óvatosabbak. Főleg azért, mert az objektív felelősség bevezetése óta a gyorshajtáson értek jelentős bírságra számíthatnak, s ez a rendőri szigor veti vissza az autósok száguldozási kedvét.

fotó csupán illusztráció

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 05. 13:36, péntek | Helyi

Várják a javaslatokat!

2024. Március 26. 13:34, kedd | Helyi

Bach Mindenkinek Hangverseny – Cegléd, 2024

2024. Március 22. 17:33, péntek | Helyi

Felhívás Cegléd Város Pedagógiai Díj adományozására

2024. Március 22. 15:52, péntek | Helyi

Elérhető a Cegléd applikáció