Hírek
2014. November 25. 05:00, kedd |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
A férfiak kevésbé aktívak a közösségi oldalakon
A férfiak 20, a nők csupán 10 százalékát nem érdeklik a közösségi oldalak. Szinte százszázalékos a Facebook ismertsége a magyar internetezők körében. A közösségi oldal tábora nemcsak nagy, hanem aktív is: a netezők 89 százaléka regisztrált az oldalra, a tagok 96 százaléka pedig aktívan használja is - olvasható aMetropolmai számában.
A KutatóCentrum Web 2.0 Report című friss felméréséből kiderül, hogy a Google+ ismertsége megközelíti a Facebookét, 87 százalék hallott már a szolgáltatásról. A 18–60 éves magyar internetezőknek viszont csak 55 százaléka tagja az oldalnak, és a regisztráltaknak 43 százaléka számít aktív felhasználónak. A kisebb hazai felhasználói bázissal rendelkező oldalak közül az Instagram, a LinkedIn, valamint a Pinterest tudta jobban aktivizálni közösségét: mindhárom szolgáltatást a tagok közel 60 százaléka használja rendszeresen.
Ezek az oldalak más-más közönséget érnek el: míg a LinkedInt elsősorban a felsőfokú végzettségűek és a budapestiek használják, addig az Instagram és a Pinterest esetében a 18–29 évesek és a nők a legaktívabbak – mondta Györke Zsuzsanna, a KutatóCentrum kutatási projektmenedzsere.
A 18–29 évesek és a nők más közösségi oldalakon is a legaktívabb felhasználónak számítanak: a 35 százalékos átlaghoz képest többen vannak köztük, akik szívesebben leveleznek itt, mint az e-mail fiókjukban (nők: 45, 18–29 évesek: 59 százalék). Emellett előszeretettel próbálnak ki alkalmazásokat, lépnek be csoportokba, és egyre gyakrabban lépnek be mobilról közösségi oldalakra
4,4 millió magyar felhasználó
70 százaléka a magyar internetezőknek napi szinten használja valamelyik közösségi platformot. A SocialDaily statisztikája szerint Magyarországon jelenleg 4,4 millió Facebook-felhasználó van. A nők aránya 52,17 százalékos, míg a férfiak jelenléte 47,83 százalékos az oldalon.
A felhasználók több mint negyede (26,4 százaléka) a 25–35 éves korosztályból kerül ki, életkor szerinti bontásban ők képviselik a legnagyobb csoportot. Alig lemaradva, 25,5 százalékkal a 18–25 éveseké a második legnépesebb tábor az oldalon, akiket 22,7 százalékkal követnek a 35-45 évesek. A 13–18 évesek a hazai felhasználók 14,1 százalékát jelentik.
Meg kell jegyezni, hogy az eloszlást némiképp torzítja, hogy az egyes generációk létszáma között jelentős eltérések vannak. Másrészt ahogy haladunk a fiatalabb korosztályok felé, annál nagyobb arányú a Facebook-használat.
Az adatokból néhány érdekesség is kiderül: a felhasználók 41 százaléka kapcsolatban él, 15 százalék egyedülálló, ugyanakkor 44 százalék nem adott ilyen jellegű információt magáról. Körükben a legnépszerűbb úti célnak Németország, Anglia és Hollandia számít.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 03. 06:43, péntek | Belföld
Nagy Márton: Magyarországon minden adott, hogy Kína logisztikai központja legyen
Magyarországnak versenyképessége javítása érdekében szüksége van a kínai kapcsolatokra, a két ország közötti együttműködés erősítésére
2024. Május 03. 06:38, péntek | Belföld
A Balatonnál az új építésű lakások átlagos négyzetméterára a 3,2 millió forintot is elérheti
A Balaton-parton háromszoros az árkülönbség a legolcsóbb és legdrágább települések új építésű projektjei között:
2024. Május 02. 15:22, csütörtök | Belföld
EM: áprilisban is termelési csúcsot döntöttek az ipari naperőművek
Újabb rekordot hozott a múlt hónap utolsó napja a nagyobb méretű napelemes rendszerek termelésében - tette közzé az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook-oldalán csütörtökön.
2024. Május 02. 15:21, csütörtök | Belföld
NGM: a kormány üdvözli az üzemanyagárak újabb csökkentését
A kormány üdvözli a Mol bejelentését, miszerint szombattól, azaz 2024. május 4-től újabb 4-4 forinttal csökken a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára.